Obalamy mity o zawodzie wedding plannera!
Zawód konsultantki ślubnej cieszy się coraz większą popularnością wśród Par Młodych.
Kim jest wedding planner i czym się zajmuje? Dlaczego nie każdemu odpowiada jego wsparcie?
Przedstawiamy poniżej najpopularniejsze stereotypy 😉
1. ,,Konsultantki ślubne organizują tylko duże, luksusowe śluby – jest to usługa premium’’:
· Rzeczywistość: Konsultantki ślubne organizują różnego rodzaju przyjęcia weselne, niezależnie od ich skali. Mogą dostosować swoje usługi do różnych budżetów i preferencji przyszłych Par Młodych.
2. ,,Z pomocą znajomych i rodziny nie jest mi potrzebna żadna konsultantka’’.
· Rzeczywistość: Korzystanie z pomocy rodziny i znajomych przy planowaniu ślubu może być wspaniałym doświadczeniem i niesie ze sobą wiele korzyści takich jak znajomość preferencji czy oszczędności finansowe, natomiast warto również wziąć pod uwagę wyzwania związane z korzystania tylko i wyłącznie z pomocy najbliższych:
a) Brak doświadczenia: osoby spoza branży ślubnej mogą nie posiadać wiedzy w planowaniu ślubów i nie zdawać sobie sprawy z potencjalnych problemów.
Konsultantki ślubne posiadają bogate doświadczenie, kontakty w branży, co może przyczynić się do bardziej zorganizowanego i płynnego przebiegu przygotowań.
b) Ograniczona dostępność: znajomi i rodzina również mają swoje obowiązki i zobowiązania co może wpływać na ich dostępność czasu i zaangażowanie w planowaniu ślubu.
3. ,,Nie ma różnicy jaką konsultantkę ślubną wybiorę’’.
· Rzeczywistość: jak rozpoznać, że to właśnie z tą konsultantką chcesz podjąć współpracę?
a) KOMUNIKACJA - to podstawa! Konsultantka ślubna powinna być dobrym słuchaczem, a przede wszystkim powinna potrafić rozumieć Wasze potrzeby. Musicie poczuć to ,,coś’’ 😉
b) STYL I WIZJA: Każda konsultantka ślubna ma swój unikalny styl i wizję. Ważne jest, abyście podzielali podobne gusta dotyczące tego, jak powinien wyglądać Wasz ślub.
c) ZAKRES USŁUG: Konsultanci ślubni mają różne oferty. Niektórzy zajmują się jedynie koordynacją dnia ślubu, podczas gdy inni oferują pełny zakres usług, począwszy od wyboru lokalizacji po zarządzanie budżetem.
d) DOSTĘPNOŚĆ I ELASTYCZNOŚĆ: Konsultantka, która jest dostępna i elastyczna, może lepiej dostosować się do Waszych potrzeb i życzeń. Ważne jest, abyście czuli, że możecie zawsze się do niej z każdym problemem zwrócić.
Wybór konsultantki ślubnej ma znaczenie, ponieważ wpłynie na przebieg i ostateczny efekt waszego ślubu. Przyjrzyjcie się starannie dostępnym opcjom, rozmawiajcie z potencjalnymi konsultantkami i wybierzcie tę, która najlepiej odpowiada waszym potrzebom i oczekiwaniom.
4. ,,Miejsce weselne, które wybraliśmy oferuje nam w cenie konsultantkę ślubną’’.
· Rzeczywistość: Konsultant ślubny zatrudniony w obiekcie weselnym to zupełnie inna usługa niż podjęcie współpracy z zewnętrzną konsultantką ślubną.
Konsultant ślubny w obiekcie weselnym oznacza, że ta osoba jest zatrudniona przez konkretny lokal i jest odpowiedzialna za organizację i koordynację ślubów organizowanych w tym miejscu.
Zadaniem wedding plannera w lokalu jest między innymi: spotkanie się z parami, aby omówić ich oczekiwania i preferencje, oprowadzenie par młodych po wnętrzach, przedstawienie udogodnień, możliwości dekoracji, odpowiadanie za ustawienie stołów, dekoracji, oświetlenia, ale tylko i wyłącznie na terenie przestrzeni weselnej.
Przy wyborze obiektu weselnego z własną konsultantką ślubną ważne jest omówienie zakresu jego działań, dostępności oraz współpracy.
5. ,,Współpraca z konsultantką odbiera nam decyzyjność oraz radość z przygotowań do ślubu’’.
· Rzeczywistość: Współpraca z konsultantką ślubną ma pomóc Wam w zminimalizowaniu stresu i uczynić przygotowania do ślubu bardziej płynnymi. Rolą konsultantki ślubnej jest zaoferować Wam wsparcie i doświadczenie.
Ważne jest, abyście czuli, że proces organizacji ślubu jest dla Was satysfakcjonujący i dostosowany do Waszych oczekiwań. Konsultantka ślubna dostosowuje swoje działania do Waszych potrzeb tak, abyście mogli cieszyć się każdym etapem przygotowań.
Konsultant ślubny zajmuje się organizacją i koordynacją wszelkich aspektów związanych z planowaniem ślubu i przyjęcia weselnego.
Jego głównym zadaniem jest wspieranie pary młodej w procesie przygotowań do ślubu, aby uczynić to wyjątkowe wydarzenie jak najbardziej płynnym, zgodnym z oczekiwaniami i pozbawionym stresu.
Wedding Planner pełni rolę doradcy, organizatora i koordynatora, zapewniając pomoc na każdym etapie organizacji ślubu.
Jego praca wymaga elastyczności, umiejętności organizacyjnych, kreatywności, aby Wasze marzenia przełożyły się na efekt końcowy tego wyjątkowego dnia.
ja żałuję że na swoim ślubie nie miałam takiej osoby